Vår egen lilla tärna!

 
Kl. 06.56 står vår lilla lussetärna vid dörren. Redo för avfärd!


 Arla morgonstund skrämmer inte iväg Bellas goda humör. Ställer även upp på posering såhär på morgonkvisten.


Morgonpigga grannar fick se vår fina tärna lysa mellan hem och dagis! Uppsjungningen klarades av på vägen. *Lusse-lelle-lusse-lelle-lusse-lelle*

"Natten går tunga fjät"...eller i dagisversion... "Ute är mörkt och kallt..."
De mindre barnen fick inte vara med i lussetåget, utan stå vid sina föräldrar. Vi fick blandade budskap, varav det senaste var att alla barnen skulle vara med, därav Bellas fulla utstyrsel. Hon visade inga tecken på besvikelse över att inte vara med i tåget. Vi stod på första parkett och lyssnade på sångerna och Bella stod blickstilla hållandes sitt eget lilla lusseljus. Hon var helt uppslukad av sångerna!


Kallt var det! Efter lussandet, bjöds det på lussekatter och kaffe! Väldigt trevligt!

Kommentarer
Postat av: christina

Hej

Pa sondagen kom jag plotsligt pa att det ar ju lucia i dag. Inte ofta jag har varit utan dessa sma som star sa forvantas fulla med sina ljus. Kan tanka mig att Bella tyckte det var skoj.

Snart ar jag hemma i kalla Svegie, 2 dagar kvar.

2009-12-14 @ 02:41:24
Postat av: Momme

Tack Bella för att Du gick Lucia för mig.KRAM MOMME

2009-12-14 @ 17:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0