En vanlig måndag med något ovanligt inslag

Idag är det måndag, denna upplysning riktas främst åt alla semesterfirare (då det är lätt hänt att veckodagarna smälter ihop till en enda lång helg). Det har varit en vanlig måndag, jag har jobbat (fast hemifrån och det hör inte till vanligheterna), Andy har haft nöjet att fördriva tiden med Bella och Bella har haft nöjet att ha både mamma och pappa hemma en vardag. Inte lätt för henne att förstå varför mamma sitter vid datorn hela tiden, när det finns så mycket roligare saker att hitta på, men det går hyfsat bra att jobba hemifrån ändå.

Bella har formligen exploderat språkmässigt. Hon härmar det mesta vi säger och helt plötsligt säger hon nya ord som vi knappt visste att hon kände till. Efter några veckors ointresse har böcker blivit populära igen. Imorse lekte hon med sina nya bilar i vardagsrummet och emellanåt sa hon ko-ko, ko-ko ett par gånger. Jag trodde att hon pratade om ngt bil- eller fordonsrelaterat, men kunde inte gissa riktigt vad och Andy visste inte heller vad hon menade. Efter en stund kom hon fram till mig vid datorn och sa återigen bestämt ko-ko-ko-ko. Jag bad henne visa mig vad hon menar så hon tar mn hand och leder mig till bokhyllan och drar fram Koko Koala-boken. Ja, hon kunde inte ha sagt det tydligare. Koko har lästs ett tjugotal gånger idag och boken är väldigt spännande!

Imorgon ska Bella till mormor eller momo som hon kallas. Gammelmormor kallas Bella för ma-momo. Om hon bara visste hur rätt hon e på det.

Det verkar vara lite problem med att kommentera på vår blogg. Husets IT-chef har kopplats in, men än har felet inte lokaliserats. Vi hoppas problemet löser sig själv efter en god natts sömn!

Kommentarer
Postat av: sara

Hej hej...nu har jag också hittat hit :)

Hoppas allt är bra med er. Verkar vara tufft på jobbet Karro. Men du kommer väl snart in i det hoppas jag. Är det snart dax för Bella att börja på dagis eller ska Andreas vara hemma ett tag till :)

Snart fyller Momme år så då hoppas jag att vi ses.

Kramar till er alla

2009-07-29 @ 01:27:57
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0