Vilken tråkig dag...

...jag och Bella har haft idag. Det får väl jag ta på mig. Har inte alls varit på humör att hitta på någonting idag och då har det inte heller blivit så. Annars började dagen bra med sovmorgon. Karro skulle bilpoola idag så Bella och jag kunde sova vidare när hon gick upp. 7.40 hade dock Bella sovit färdigt och det var dags att börja dagen. Efter att vi ätit frukost så lekte vi lite här hemma. Sen fick Bella kolla på 'Ålle' eller 'Stora Maskiner' som den egentligen heter medan pappa gjorde sig i ordning. För er som inte känner till det så är 'Stora Maskiner' en DVD med korta avsnitt om just stora maskiner och det är den bästa film som finns för tillfället! När pappa väl var färdig så skulle vi gå iväg och handla. För att få tiden att gå lite (och för att slippa gå samma väg som vi brukar när vi handlar) så gick vi till Malmborgs på Erikslust. När vi var färdighandlade så tog vi en liten omväg hem för att få en promenad. Väl hemma så var det dags att äta lunch för att därefter sova middag. Pappa Andy fick nöja sig med en 10 minuters power nap sen väntade det köksarbete. Suck...

När Bella vaknade (för andra gången, första gången tyckte pappa att hon sovit för lite) så var hon på strålande humör och vi busade lite i sängen innan det var dags att gå upp. Till mellanmål blev det fil och macka med baconost. Baconost har hon fått hos mormor och det är fantastiskt gott! Så som den goda fader jag är så inhandlades detta på den tidigare nämnda inköpsrundan. När vi ätit färdigt så läste vi om 'Koko Koala', en bok som vi inte har läst på säkert ett halvår men som nu blivit jättebra igen, medan vi väntade på att mamma skulle komma hem. Som sagt, inte världens roligaste dag, varken för mig eller Bella.

När Karro väl kommit hem så var det dags för mig att kasta mig ner i tvättstugan och sätta igång med mina kvällssysslor medan de sticker iväg och fixar middag till oss. Karro har besök av en kompis från uppåt landet idag så hon har varit arbetsbefriad nu på kvällen. Efter lite samkväm, ytterligare en runda till tvättstugan och lite bus med Bella som körde världens föreställning nu när här är besök, så var det dags för nattning. Den avlöpte utan problem. Förmodligen eftersom det tar på krafterna att hålla igång så. Så nu, med mina sysslor avklarade och Bella nattad, var jag tvungen att skriva av mig lite och dela med mig av min tunga dag.  ;-)

Avslutningsvis måste jag bara meddela att Bella äntligen sagt farmor (eller snarare 'famo')! Detta skedde första gången igår och har varit hett efterlängtat av personen i fråga. Måtte hon nu bara upprepa det nästa gång de ses.

Hoppas att ni som läser har haft en roligare dag än jag haft. Au revoir!

Kommentarer
Postat av: Momme

Hej Andy. Du verkar ha haft en helt vanlig dag för en hemmapappa, eller? Som pensionär har jag haft det trevligare, vi hade grillfest på gården och så kom en fotograf från HSB för att se hur v hade det. Så småningom kommer det foto i HSB tidningen så Du får kolla upp det. KRAMAR till er alla MOMME

2009-07-30 @ 20:26:14
Postat av: Lisette och Stoffe

Nytt inlägg tack......

2009-08-10 @ 19:26:29
Postat av: Lilla familjen

Vi har faktiskt varit bortresta och inte haft någon möjlighet. Så det så!

2009-08-10 @ 19:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0