Diadem

För ett par veckor handlade jag o Bella på Citygross. I början av affären finns hårprodukterna och diverse attiraljer. Jag stannade till vid hårbanden och bredvid dem hängde diademen. Bella fastnade för en med rosa och vita prickar. Jag tog ner det fina diademet och visade på Bella hur den ska användas. Trodde inte att hon skulle vilja ha den, men ack så fel jag hade. Den skulle vara kvar på hennes huvud! Ibland, oftast i offentliga sammanhang, väljer jag mina strider utifrån chansen att vinna. En strid som ska tas i början av en storhandling, måste vara av enorm vikt, närmast livsviktig, för att jag ens ska fundera på att ta kampen. Såhärlångt i föräldraskapet har jag inte råkat ut för en strid som handlat om liv och död, så jag har alltså inte ens tänkt tanken att börja bråka om något så banalt som diademets varande eller icke-varande på krigsfiendens skalp.

Efter ett tag började Bella experimentera med hur diademet ska sitta. Hon har fallenhet för det här med diadem kan jag tala om. Hon fick aldrig något hår i ögonen, hur diademet än positionerades. Däremot fick hon diademet över ögonen ett par gånger. Precis som hon ville. Det var roligt både för mamma och barn. Hon verkade genuint glad över diademet, så jag slog till och köpte den. Tror ni hon har velat ha den på sig efter köpet?


Kommentarer
Postat av: Farmor

Jag bara säger 1-0 till smarta Bella!!

Detta är bara första steget på en snart 2-årings test på hur man handskas med föräldrar i butik.En gång är ingen gång, två gånger blir en vana, så se upp föräldraskapet!



Farmor

2009-11-10 @ 12:43:51
Postat av: Modern

Jag vill se det som 1-0 till smarta modern i konsten att handla leende och lugnt med en nära 2-åring i vagnen, men jag tar till mig varningen och ska vara uppmärksam på att inte göra det till en vana.

2009-11-10 @ 20:07:05
Postat av: Teodor TedY Vitt

She is so beautyfull...:))))

2009-11-10 @ 21:44:52
Postat av: Teodor TedY Vitt

She is so beautyfull...:))))

2009-11-10 @ 21:45:55
Postat av: sara

Vilken sötis :)

Ja, det gäller verkligen att välja sina strider.

Allt för att få en lugn stund i affären ;)

2009-11-10 @ 22:56:34
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: erica

Så härligt du skriver =)

2009-11-11 @ 15:22:25
URL: http://ericandy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0