November blir en vit månad

Nu är kalasen för Andy avklarade och vi har lovat varandra att november månad ska vi äta nyttigt och träna. dvs leva hälsosamt. Detta tror vi ska ge oss mer energi i vardagen! De första dagarna av månaden kommer jag ha sockerabstinens. Jag kommer att få ont i huvudet och tro att jag är sjuk. Eventuellt kommer jag även bli otrevlig. Med all säkerhet kommer jag att ha ett otroligt sug efter det vi inte får äta, både om dagarna och kvällarna. Men jag vet att kommer jag bara förbi de första två veckorna, så blir det lättare sen. Och jag har god lust att högt lova att om jag blir av med sockerberoendet, ska jag inte äta mer kakor och godis. Choklad vill jag inte ge upp. Det är för gott för att avstå helt enkelt. Andy är den av oss med självdisciplin när det gäller sockerintag och han kommer att klara det utan några större besvär.

Lördagen bjöd på andra planer än jag skrev om i förra inlägget. Istället för bullbak med föräldrarna drog Bella över till Danmark. Vi skjutsade henne till Svågertopr, där hon bestämt möte med Farmor o Farfar. De tog tåget till Fields och hade skoj. Bellas första ord när hon äntrade köpcentret var "BULLAAAR". På oförklarligt vis, och med Farfars påhittighet, smög detta ord in sig i Blink lilla stjärna-låten. Numera sjunger Bella "blinka lilla bulle däää, hu jag undra Bulle ääää".

Numera sjunger Bella själv de låtar hon vill höra. Idag när vi var i bilen och lyssnade på hennes favoritskiva, sjöng hon med i de flesta låtar. Ibland föregick hon texten, mindre sällan prickade hon in rätt ord samtidigt med låten, och ofta sjöng hon lite i efterhand. Orden sitter där! Och hennes mamma är så stolt över sin lilla sånglärka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0