Februari 2011

Årets sjukaste månad är slutligen till ända och imorse när vi gick till dagis, kunde jag med lite god vilja ana att våren är på väg. Jag längtar till våren, sa Bella. Det gör jag med. Det har varit en väldigt lång och kall vinter. Mitt väderminne säger att hösten blev vinter samma helg som Elias föddes, dvs första helgen i november. Nästa vecka fyller Elias 4 månader och vintern likaså. 4 månaders bebis är ingenting i det stora hela. 4 månader av vinter är alldeles för mycket!

Enligt statistik från försäkringskassan är februari den månad som har flest vab-dagar. Förra året klarade vi oss rätt bra som jag minns det, men denna februari har vi varit sjuka. Först jag en vecka, sedan Bella en vecka och därefter fick även Elias smaka på hur det är att vara sjuk. Nu är dem så gott som friska - endast hosta och snor som segar kvar - och jag håller tummarna för att de är immuna mot alla onda bakterier och virus som fortfarande cirkulerar i luften.

sjuk Bellis som tittar på Alfons.

Vad hände mer i februari då?
Tja, jag var och tränade. Ett träningspass en lördag. Träningsvärk i 3 dagar och följt av halsont och influensaliknande symptom i 5 dagar. Så jag kan inte säkert veta om jag var sjuk... det kan ha varit så att symptomen berodde på träningen.
Bella var och såg Disney on Ice med sin farmor, Isabell och moster Kristina. Samma helg passade övriga familjen på att resa iväg en natt. Fredagsmys på Karlaby Kro! Rekommenderar stället varmt! Supertrevlig miljö (inomhus - utomhus var det vansinnigt kallt, så vi stack inte ut näsan mer än vi gick till och från bilen), god mat och jättetrevlig personal. Enda minuset med resan var att vi var lika trötta där som hemma, så vi somnade alldeles för tidigt, men men..det kan ju knappast hotellet lastas för.



Månaden avslutades med en minnesmiddag hos oss, då det var 6 månader sedan pappa dog. Ofattbart att det redan gått ett halvår. Du fattas mig, pappa!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0