januari 2013

Januari månad kom och gick med mycket snö, kyla och en massa baciller. Vi har alla varit sjuka i omgångar, men trots det har vi hunnit med en del.

Största händelsen för 5:e året i rad är såklart Isabellas födelsedag. Tänk att vår lilla tjej, som nyligen var en liten bebis, har fyllt 5. Vart har de senaste 5 åren tagit vägen? På ett sätt känns det som en evighet, men samtidigt känns det som inte alls länge sedan man levde livet-utan-barn-livet.

2 kalas - först ett för kompisarna och veckan därefter ett för släkten har vi haft. Tyvärr tog vi inga foton, men vi kommer be gästerna dela med sig av de foton som togs under kalasen.

VI har även varit på 1-årskalas hos Alina, som fyllde år 5 januari.

Utöver en massa kalasande, har en del jobbsökande gjorts. Jag var på intervju hos ett IT-bolag med säte i Helsingborg. Jag var otroligt taggad och sugen på jobbet inför intervjun. Intervjun gick dock inget vidare. Jag svarade konstigt på ett par frågor och visade inte någon större entusiasm för arbetet. Jaja, erfarenhet jag tar med mig, och ska se till att inte upprepa.

Var på en annan intervju i Köpenhamn, Hellerup, efter att ha blivit kontaktad av en rekryterare på LinkedIn. Rebecka följde med, vilket kändes bra. Min förmåga att gå vilse och tappa bort mig, minskar drastiskt i sällskap. :-)

Ingen av intervjuerna ledde till något jobberbjudande, så sökandet fortgår.

Året inleddes med "Parkampen" - en tävling i Biggest Looser-anda, där Andy och jag tillsammans tävlar mot Camme och Kicke om att leva hälsosamt och gå ner i vikt. Tävlingen pågår hela året, och vägning sker i slutet på varje kvartal. Det par som gått ner minst procentuellt sett, ska bjuda det andra paret på middag. Grand Finale blir en weekend ngnstans tillsammans och fira ett hälsosammare och slankare liv.

Vad har annars hänt? Inte så mycket faktiskt., och nu börjar huvudet bli väldigt tungt. Ska gå och lägga mig nu - Sebbe har kvar sin ovana av att vakna innan solen går. Halv fem är alldeles alldeles för tidigt. För tidigt för allt utom att sova, men det anser inte Sebbi. Han orkar inte sova mer då och är redo för en ny dag; som börjar med antingen köra bilar i garaget, eller som de senaste dagarna, med mobilen och Pippi-spelet/appen.

Nya läsare har tillkommit - nya inlägg väntar på att skrivas. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0